Μήκος Διαδρομής 15,7km

Ανάβαση 1031m

Ενδεικτικός Χρόνος 7ώρες

Δυσκολία 4/5

Μια δραματική πεζοπορική διαδρομή διάσχισης των Μεθάνων από το διάσημο ηφαίστειο στα φημισμένα ιαματικά λουτρά μέσω της κορυφής του Προφήτη Ηλία.

Γεωλογία, ιστορία, λαογραφία, φυσικό πλούτο, βουνό και θάλασσα θα εξερευνήσουν οι τολμηροί που θα επιχειρήσουν τη διάσχιση της χερσονήσου.

Ένα αδιατάραχτο αρχαίο μονοπάτι που διασχίζει τα Μέθανα από ΒΔ προς ΝΑ που απαιτεί εμπειρία και φυσική κατάσταση για την απαιτητική πεζοπορία.

Περιγραφή Διαδρομής

Πάμε να ”περπατήσουμε τη διαδρομή”.

Από το χώρο στάθμευσης του ηφαιστείου ανεβαίνουμε στην κορυφή του ”καμμένου βουνού”, της τελευταία επίγειας έκρηξης στα Μέθανα.

Πινακίδα ηφαιστείου - Κάτω Μούσκα

Από ηφαίστειο προς κάτω Μούσκα

Κατεβαίνουμε από το ηφαίστειο και στη διασταύρωση ακολουθούμε την πινακίδα προς Κάτω Μούσκα.

Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και σηματοδοτημένο με φούξια τετράγωνο μέσα σε λευκό.

2km από τις πινακίδες στα δεξιά του μονοπατιού θα συναντήσουμε μια παλιά χτιστή δεξαμενή στο βάθος μιας ρεματιάς, είναι η πηγή ΚΡΟ, η μοναδική πηγή στα Μέθανα. Η πηγή στέρεψε εσχάτως. Αυτή ήταν η πηγή της ζωής για τις μούσκες για αιώνες.

200m μετά την πηγή ΠΡΟΣΟΧΗ στρίβουμε ανηφορικά δεξιά πάνω στο μονοπάτι και συνεχίζουμε.

450m μετά την πηγή ΠΡΟΣΟΧΗ, συναντούμε πινακίδες προς Άγιο Νικόλαο και προς Κάτω Μούσκα, στρίβουμε ανηφορικά δεξιά προς κάτω Μούσκα. (Ευθεία θα βγούμε στην άσφαλτο προς τον Άγιο Νικόλαο, περίπου 10 λεπτά περπάτημα)

Μούσκα-Ηφαίστειο

Στο δρόμο για τη Μούσκα

Ακολουθούμε παράλληλα και ανηφορικά την κήτη ενός βαθιού ρέματος και μετά από 350m διασχίζουμε το ρέμα. Η κήτη του ρέματος αλλάζει μετά από κάθε νεροποντή, μπορεί να είναι ρηχή ή βαθειά. Αναζητήστε σημάδια του μονοπατιού στην απέναντι όχθη. Συνεχίζουμε προς κάτω μούσκα. σε βατό μονοπάτι, ελαφρώς ανηφορικό με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα.

4,2km από τη διασταύρωση του Ηφαιστείου φτάνουμε στην Παναγία της Κάτω Μούσκας. Υπάρχει βρύση με νερό στον περίβολο της εκκλησίας. Αυτό το χωριό, είναι η τόπος καταγωγής του μεγάλου ρεμπέτη Γιώργου Μπάτη.

Συνεχίζουμε προς Πάνω Μούσκα. Κινούμαστε ΝΑ στον κατηφορικό πλακόστρωτο δρόμο πίσω από το ιερό της εκκλησίας και συνεχίζουμε για 250 μέτρα στην άσφαλτο (προς Κουνουπίτσα), περνάμε το νεκροταφείο και λίγο παρακάτω βρίσκουμε πινακίδα προς Πάνω Μούσκα στην αρχή του μονοπατιού στα δεξιά του δρόμου.

Προς Πάνω Μούσκα

Πινακίδα προς πάνω μούσκα

Ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι με εντυπωσιακή θέα στον Σαρωνικό μέχρι την πάνω Μούσκα.

Σε 850m φτάνουμε στην Πάνω Μούσκα και απολαμβάνουμε τη θέα.

Από το κιόσκι ακολουθούμε το πλακόστρωτο του χωριού με κατεύθυνση ΝΑ. Προς το παρόν δεν υπάρχει πινακίδα εκεί. Περνάμε μέσα από το χωριό, προσπερνάμε το νεκροταφείο και κατηοφρίζουμε προς τον έυφορο κάμπο της πάνω μούσκας στο παλιό καλντερίμι.

1,2km από το κιόσκι το παλιό μονοπάτι διασχίζει διαγώνια την άσφαλτο και συνεχίζει με ζικ ζακ μέσα στην κοιλάδα.

1,4km από το κιόσκι φτάνουμε στη διαστάυρωση του Προφήτη Ηλία.

Διασταύρωση Προφήτη Ηλία

Εδώ στρίβουμε δεξιά, προς τον Προφήτη Ηλία. Το μονοπάτι δεν έχει σήμανση αλλά είναι ευδιάκριτο, ανηφορικό, μας φέρνει στην κορυφή με τη μεγάλη ιστορία. Η ιστορία του Προφήτη Ηλία Μεθάνων εδώ.

Επιστρέφουμε από την κορυφή και συνεχίσουμε προς Άγιο Αθανάσιο στο παλιό μονοπάτι. Από την πινακίδα του Προφήτη Ηλία περνούμε διαγώνια την άσφαλτο και 20 μέτρα παρακάτω συνεχίζει το παλιό λιθόστρωτο ανηφορικά, χωρίς πινακίδα (προς το παρόν).

700m από τη διασταύρωση του Προφήτη Ηλία ΠΡΟΣΟΧΗ, βγαίνουμε σε μια στροφή του δρόμου. Εδώ το μονοπάτι στρίβει αριστερά, αντίθετα από τον δρόμο και μετά από λίγο δεξιά και κατηφορικά. Υπάρχουν ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ σε λευκό πλαίσιο. Μετά από λίγο φτάνουμε στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, στο κέντρο της Χερσονήσου, στον μεγάλο κρατήρα του ΣΤΑΥΡΟΛΟΓΓΟΥ.

Μπροστά στην εκκλησία και πάνω στον δρόμο υπάρχει πινακίδα ΠΡΟΣ ΜΕΘΑΝΑ. ΑΠΟ ΕΔΩ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΕ ΛΕΥΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.

Άγιος ΑΘανάσιος προς Μέθανα

Ακολουθούμε κατηφορικό και απότομο μονοπάτι προς το οροπέδιο του Σταυρολόγγου και σύντομα περπατάμε μέσα σε αμπελώνες. Για λίγο μπαίνουμε σε χωματόδρομο μέχρι που ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο. ΠΡΟΣΟΧΗ στην ασφαλτό στα αριστερά μας βρίσκεται η επόμενη πινακίδα προς Μέθανα. Την ακολουθούμε.

Προς Μέθανα

Σταυρολόγγος προς Μέθανα

Το μονοπάτι κατηφορίζει σε αλεπάλληλες πεζούλες, και φτάνει σε πλάτωμα με ένα τεράστιο πεύκο και ένα χτιστό, περίτεχνο πατητήρι. ΠΡΟΣΟΧΗ, εδώ στρίβουμε αριστερά και μετά από λίγο δεξιά, υπάρχουν άφθονα σημάδια. Από εδώ το μονπάτι συνεχίζει αδιατάραχτο, λιθόστρωτο, με ΚΟΚΚΙΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ μέχρι την παλιά συνοικία των Μεθάνων, τον Άγιο Χαράλαμπο.

ΑΠό την εκκλησία παίρνουμε τον δρόμο πλάι στο ρέμα, είναι το παλιό καλντερίμι… και φτάνουμε στην παραλία. Περπατάμε παραλιακά, προσπερνάμε το λιμάνι και συνεχίζουμε προς τα θειούχα λουτρά.

Καταλαβαίνουμε ότι είμαστε κοντά από την έντονη ωσμή του μεθανίου.

Εδώ το νερό είναι ζεστό και τον χειμώνα… Αξίζεις το μπάνιο μετά από 7 ώρες πεζοπορία.

Το ιαματικό νερό χύνεται στη θάλασσα και είναι ελευθερο το κολύμπι όλες τις εποχές και όλες τις ώρες.