Θάλασσα – Κορυφή

Ελάχιστο Υψόμετρο 0μ – Μέγιστο Υψόμετρο 716μ

Εκτιμώμενος Χρόνος 2ώρες 30λεπτά

Δύσκολο

Πανέμορφο μονοπάτι, ανάβαση από τη θάλασσα στην κορυφή του Προφήτη Ηλία (716μ).

Το μονοπάτι ξεκινάει από το λιμανάκι στον Άγιο Νικόλαο, ανηφορίζει από το παλιό μονοπάτι στην Κάτω Μούσκα μέσα από την κοιλάδα “Προ”. Συνεχίζει ανηφορικά προς την Πάνω Μούσκα με εντυπωσιακή θέα προς τον Βόρειο Σαρωνικό. Από την Πάνω Μούσκα κατηφορίζει μέσα στον εύφορο κάμπο του χωριού λίγο αργότερα κινείται πάλι ανηφορικά μέχρι το οροπέδιο του Μακρύλογγου στη ρίζα της κορυφής του Προφήτη Ηλία. Το τελευταίο τμήμα του μονοπατιού ελίσσεται απότομα στη νότια πλαγιά του Προφήτη Ηλία μέχρι την κορυφή, το ομώνυμο εκκλησάκι με τη μεγάλη ιστορία. Η κορυφή και το κωλονάκι βρίσκεται λίγο πιο ψηλά από εκεί. Η θέα είναι πανοραμική προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η μακραίωνη ιστορία του Προφήτη Ηλία εδώ.

Αναλυτική Περιγραφή του μονοπατιού

• Από το εκκλησάκι στο μικρό λιμανάκι του Αγίου Νικολάου ακολουθούμε το δρόμο ανατολικά.
  • Σε 20 μέτρα στρίβουμε δεξιά ανηφορικά.
  • Σε 50 μέτρα στρίβουμε δεξιά ανηφορικά σε μικρό τσιμεντόδρομο.
  • Σε 50 μέτρα μπαίνουμε στο μονοπάτι, κινούμαστε ανηφορικά ανάμεσα σε πεζούλες με ελιές. Λίγο μετά μπαίνουμε σε στενή κοιλάδα με πυκνή βλάστηση.
  • Ακολουθούμε το μονοπάτι μέχρι την Κάτω Μούσκα.
  • Μόλις φτάσουμε στην άσφαλτο στην Κάτω Μούσκα στρίβουμε αριστερά και κινούμαστε για 50 μέτρα στην άσφαλτο μέχρι που συναντάμε στα δεξιά το παλιό μονοπάτι με την πινακίδα. Από εδώ τα σημάδια είναι ΦΟΥΞΙΑ τετράγωνο με λευκό πλαίσιο.
  • Ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι μέχρι την Πάνω Μούσκα
  • Στην Πάνω Μούσκα διασχίζουμε διαγώνια την άσφαλτο και ακολουθούμε πλακόστρωτο με νοτιοανατολική κατεύθυνση μέσα στο χωριό.
  • Μετά από 200 μέτρα αφήνουμε αριστερά το νεκροταφείο της Πάνω Μούσκας και συνεχίζουμε στο παλιό μονοπάτι μέσα από παλιά χωράφια και πεζούλες. Συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε στην άσφαλτο.
  • Διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε απένταντι στο ευδιάκριτο μονοπάτι.
  • Συνεχίζουμε μέχρι τη διασταύρωση του Προφήτη Ηλία όπου πλέον στρίβουμε δεξιά στο στενό μονοπάτι για την κορυφή.
  • Ακολουθούμε το απότομο μονοπάτι μέχρι το εκκλησάκι και πιο ψηλά στην κορυφή του απόκρημνου βουνού.

Πρόσβαση

Η πρόσβαση με αυτοκίνητο είναι δυνατή στον Άγιο Νικόλαο, στις Μούσκες όπως επίσης και η διασταύρωση του Προφήτη Ηλία.

Η πρόσβαση με λεοφορείο είναι δυνατή στις μούσκες. Μικρά λεοφορεία μπορούν να προσεγγίσουν τον Άγιο Νικόλαο.

Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση λεοφορείου στη διασταύρωση του Προφήτη Ηλία.

Η ιστορία της διάνοιξης του μονοπατιού

Πρόκειται για ένα αρχαίο μονοπάτι που εξυπηρετούσε τις μετακινήσεις των κατοίκων των χωριών με τα εμπορεύσιμα σύκα και αμύγδαλα προς το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου για φόρτωση στα καίκια για τον Πειραιά.

Το μονοπάτι είχε χαθεί και κλείσει εντελώς εκτός από το τελευταίο σκέλος της κορυφής που χρησιμοποιούνταν αδιάλειπτα για την ετήσια γιορτή του Προφήτη Ηλία.

Ο καθαρισμός ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 από Βέλγους προσκόπους που ολοκλήρωσαν το σκέλος Κάτω Μούσκα – Άγιος Νικόλαος μέσα στον Ιούλιο του έτους.